Spirit Airlines, iflas koruma başvurusunda bulundu: CEO Ted Christie’den müşterilere güvence
Amerika’nın uygun fiyatlı seyahat sembollerinden biri olan Spirit Airlines, Gelirini artırmakta zorlanarak iflas koruma başvurusunda bulundu.
Şirket, ABD Güney New York İflas Mahkemesi’ne varlıklarını ve borçlarını 1 milyar ile 10 milyar dolar arasında olarak gösterdi. Başarılı bir iflas süreci yaşamak adına borç verenlerle 300 milyon dolarlık finansman üzerinde anlaşmaya varan Spirit, hedeflerini 2024’ün ilk çeyreğine kadar iflas sürecinden çıkmayı belirledi.
CEO Ted Christie, müşterilere uçuşların ve rezervasyonların aynı şekilde devam edeceği konusunda güvence verdi: “En önemli şey, uçak bileti satın almaya, uçmaya ve sadakat puanlarınızı kullanmaya devam edebileceğinizdir.”
JETBLUE İLE BİRLEŞME BAŞARISIZLIĞI
Spirit Airlines, Frontier ile birleşme planlarını JetBlue’un daha iyi bir teklifle gelmesi üzerine değiştirmiş, ancak 2023’te JetBlue’nun 3,8 milyar dolarlık satın alma teklifinin reddedilmesiyle mali zorluklar daha da derinleşmişti.
Pandemi sonrası artan maliyetler ve rekabet, Spirit Airlines’ın kar elde etmesini engelledi. Şirket, sadece 2023’ün ilk yarısında 335 milyon dolardan fazla zarar açıkladı ve 23 Airbus uçağını satarak 519 milyon dolar nakit elde etti.
YENİLİKLER YETERLİ OLMADI
Spirit Airlines, uygun fiyatlı bilet modeliyle uzun süre popüler olmuştu ancak değişen müşteri talepleri şirketi olumsuz etkiledi.
Şirket, koltuk seçimi ve geniş oturma alanları gibi yeni avantajlar sunsa da mali sıkıntıları gidermede başarılı olamadı.
İFLAS SÜRECİNDE FARKLI STRATEJİLER
Spirit, iflas sürecinde küçülme ve operasyonel maliyetleri azaltma konusunda kararlı. Şirket, yıl sonunda 1 milyar dolarlık bir likidite hedeflerken, yaklaşık 330 pilotun işine son verileceğini açıkladı.
Analistler, Spirit Airlines’ın iflas sürecini atlattıktan sonra Frontier ile birleşme görüşmelerine devam edebileceğini belirtiyor. Frontier ve Spirit’in birleşmesi, düşük maliyetli havayolu sektöründe önemli bir güç oluşturabilir.
Spirit Airlines, Amerikan havayolu sektöründe iflas koruma başvurusunda bulunan ilk büyük şirket olma özelliğini taşıyor. Bu durum, sektördeki diğer şirketlerin de mali yapılarını gözden geçirmesi gerektiğini vurguluyor.